Tijd voor ontspanning

19 september 2016 - Ultimo, Australië

Dinsdagavond de 6e hebben we ons essay voor Australian health care ingeleverd. Nouja avond, zeg maar gerust nacht. We hebben tot 03:45 super hard gewerkt aan dit essay, dus hopelijk is het goed genoeg! Na deze periode van vele tentamens is het nu dan eindelijk tijd voor wat ontspanning. Daarom hebben we onszelf woensdagavond getrakteerd op een lekkere tapas avond bij 'Lola Cocina'. En wat was dit lekker! Er hing een erg gezellige sfeer, het was alsof we in een huiskamer zaten te eten. Ook waren we deze dag precies 2 maanden in Sydney, dus een extra reden om iets te vieren!

In deze week was er een chocolade festival in Sydney: 'The smooth festival of chocolate'. In de Rocks waren er vele kraampjes die iets met chocolade of iets anders zoets verkochten. We hebben heerlijke dingen geproeft hier: in chocolade gedipt fruit, cheesecake toetjes, ijskoffie en churros. Bij een kraampje van Lindt konden we onze eigen chocoladereep laten maken, super leuk. Om deze dag goed af te sluiten hebben we nog een biertje gedronken op het festival. Ook hier was de sfeer super. Er lagen overal hooibalen die gebruikt werden als bankjes, met uitzicht op the Opera House.

Afgelopen donderdag zijn we naar Royal National Park geweest. Hiervoor moesten we eerst een uur met de trein reizen en nog een kwartiertje met de Ferry. Toen we op de boot zaten kwamen we erachter dat we contant moesten betalen, maar we hadden natuurlijk niet genoeg contant geld bij ons... Gelukkig was dit geen enkel probleem en konden we op de terugweg betalen. In het park hebben we de Jibbon loop walk gedaan. Een mooie wandeling door de duinen en langs de kust. Ook bracht deze wandeling ons langs tekeningen van de Aboriginals, super mooi om te zien!  Het Royal National Park is echt reuzachtig, we hebben nu pas een klein puntje hiervan gezien. We zijn dus zeker van plan om nog een keer terug te gaan en meer te zien!

Dit weekend zijn we naar de markt geweest in Glebe, een leuk vintage marktje waar we al eens eerder zijn geweest. Op deze markt zijn veel personen die een closet sale houden. Ze verkopen dan hun eigen kleding die vaak nog nooit of eenmalig gedragen is. Iris heeft hier goed kunnen shoppen, ze heeft 7 kledingstukken gekocht voor maar 38 dollar! Ook zijn er op deze markt wat eettentjes te vinden en hangt er een gezellige chille sfeer.

Gister hebben we met Britt, Muriël, Marlou, Pauline en Leo het weekend goed afgesloten met een drankje.

Ook hebben we deze week wat resultaten teruggekregen van de assessments. We hebben beide ons essay voor mental health care en onze groepspresentatie gehaald! Hopelijk krijgen we snel onze andere resultaten terug.

Sleep well mates!

1. Jeanneke danen:
    20 september 2016
    Wauw leuk weer!

Jullie moeten dus ook flink studeren.....hopelijk met goede resultaten....maar het begin is er....top hoor!

Gelukkig is er ook tijd voor ontspanning....jullie maken leuke dingen mee. Geniet er nog van iris en evelien want de tijd vliegt. Maar dat doen jullie wel....ik zie leuke foto's voorbij komen op fb.

Lieve groetjes jeanneke en familie.