Daar zijn we weer!

5 september 2016 - Ultimo, Australië

Na een lange tijd van stilte, zijn we eindelijk weer terug met een nieuwe blog. Afgelopen weken hebben we het erg druk gehad met opdrachten voor de studie. We hebben voor 2 verschillende vakken essays moeten schrijven wat erg veel tijd kostte. Ook hebben we een groepspresentatie gehad, een online quiz gemaakt en nog een andere opdracht ingeleverd. Kortom, druk druk druk. Gelukkig hebben we ook tijd gehad voor een paar leuke dingen, hieronder de highlights van afgelopen weken!

In deze weken hebben we een paar dagen erg mooi weer gehad. Op een van deze dagen zijn we naar Manly beach gegaan. Vanuit de stad zijn we hier met een 'ferry' naartoe gegaan, het was ongeveer op 30 minuten afstand. Toen we 's ochtends aankwamen hebben we allereerst de olympische spelen gekeken. De finale met Daphne Schippers op de 200 meter konden we natuurlijk niet missen! Hierna hebben we ons eerste echte dagje lekker in de zon gelegen, in onze bikini in de winter! Ook hebben we een heerlijke cocktail gedronken aan het strand. Het leek ons leuk om nog een stukje over de rotsen te lopen, maar dit eindigde in een valpartij van Evelien met schaafplekken als gevolg. Oeps.

Op 22 augustus was het tijd voor Iris haar verjaardag! De eerste verjaardag in Sydney. Samen met ons vriendinnetje Sharon hebben we in Nederland al een traditie gestart rondom onze verjaardagen. We hebben een verjaardagssjerp die we aan elkaar doorgeven bij iedere verjaardag. Aan Sharon de uitdaging om hem op te sturen naar Sydney haha. En alsof het zo hoorde, kwam hij precies op Iris haar verjaardag binnen! Om deze verjaardag goed te beginnen, was het tijd voor een taart ontbijt. Een caramel mudcake ontbijt, heerlijk! Na een normale schooldag, waar we hebben geleerd over 'surgical scrubs', zijn we lekker uiteten geweest bij 'The Italian Bowl'. Iris had een pasta Boscaiola en Evelien een pasta met verse zalm. Als side dishes hadden we nog cheesy garlic bread en Arancini. Een avondje genieten dus. Om deze verjaardag goed af te sluiten, hebben we nog een biertje gedronken in Sidebar.

Ook zijn we weer naar de maandelijkse 'Dutchies in Sydney' borrel geweest. Het was een stuk drukker dan de vorige maand en weer erg gezellig. Het was leuk om dezelfde mensen als vorige maand te zien en weer nieuwe mensen te leren kennen. Voor de meeste mensen zijn wij pas net nieuw in Sydney met onze 'bijna 2 maanden', aangezien de meeste hier al jaren zijn. Iris heeft contacten gelegd met een vrouw die een goede plek weet om oud en nieuw te vieren. Wordt vervolgd!

Afgelopen Vrijdag zijn we naar onze eerste football game ooit geweest! Dit was een uitje dat vanuit de Universiteit was geregeld voor exchange students. Wat was dit tof! De wedstrijd was in het ANZ stadion in het Olympisch park, een ontzettend groot stadion. Bij aankomst wisten we nog niet echt voor welk team we moesten zijn, maar het werd vrij snel duidelijk dat the Bulldogs de thuispartij was. Om in de sfeer te komen zijn we geschminkt door twee dames in de goede partij kleuren, blauw met wit. Als een van de enige exchange students leken wij de wedstrijd echt leuk te vinden, we waren dan ook erg fanatiek met het aanmoedigen! Ondanks dat we niet alle regels kenden, zaten we helemaal in de wedstrijd. Helaas verloren 'onze helden', maar we zijn van plan om vaker naar een wedstrijd te gaan en dan zullen we ze weer net zo hard aanmoedigen!

Ook hebben we in de afgelopen weken bericht gehad vanuit de Universiteit van Sydney dat onze Nederlandse Koning en Koningin op bezoek komen en dat we bij deze dag mogen helpen. Wel erg grappig: zit je aan de andere kant van de wereld, ontmoet je eindelijk de Koning en Koningin die je in je eigen land nog nooit hebt gezien haha. Hiervoor hadden we een 'Dutch briefing' wat een soort sollicitatiegesprek was voor wie er een presentatie mag geven tijdens deze dag. Nouja dag, ze hebben stipt 50 minuten op de Universiteit haha. Wij voelden ons niet echt speciaal met 'alleen maar verpleegkunde' tussen veel andere studenten die met erg mooie projecten bezig zijn hier in Sydney. Zoals een onderzoek tussen Australië en Nederland naar een behandeling van Parkinson. Echt presenteren zal het voor ons dus niet worden, maar we mogen wel helpen tijdens deze dag. We gaan ze dus sowieso zien.

Sleep well mates!

1. Ankie de Laat:
    5 september 2016
    Hoi Iris en Evelien,
    wat een leuk blog weer. Veel succes met de studie. Goed dat jullie ook tijd maken voor leuke uitstapjes.
    Groet, Ankie/mama
  2. Elianne Thomashuis Herpen:
    5 september 2016
    Geweldig weer om te lezen hoe het met jullie toppers gaat !! Geniet van jullie verhalen