Breakfast with koala's!

15 augustus 2016 - Ultimo, Australië

Maandag begon er weer een nieuwe schoolweek. Deze dag hadden we een gesprek op de universiteit. Tijdens dit gesprek hebben we samen met een van de docenten een concreet plan kunnen maken voor onze stages. Dit plan zit er nu zo uit; twee weken stage lopen in de laatste tentamenweken en twee stageweken in januari. Het is jammer dat we de tijd in januari niet kunnen gebruiken om nog meer van Australië te zien, maar zo'n mooie stage kans willen we natuurlijk niet laten schieten. Met dit stageplan missen we ook geen theorielessen van andere blokken, dus dit leek ons de beste oplossing.

Dinsdagavond zijn we samen met twee andere Nederlandse meiden uiteten geweest bij 'Lentils As Anything'. Dit is een veganistisch restaurant dat compleet wordt gedraaid door vrijwilligers. Je hebt de keuze tussen 5 verschillende gerechten die elke week variëren. Het mooie aan dit restaurant is dat je zelf bepaald wat je voor het eten betaald. Met de winst die wordt gemaakt, worden bepaalde lokale goede doelen gesteund. Hiervan worden bijvoorbeeld daklozen in Sydney van een maaltijd voorzien. Tijdens een lekkere maaltijd kwamen er af en toe vrijwilligers langs om een praatje te maken of om simpelweg alleen maar 'hoi' te zeggen. Het was echt super leuk om te zien hoeveel plezier de vrijwilligers in hun werk hebben! Hierna zijn we nog gezellig een cocktail gaan drinken. Het was een mooie avond.

Donderdagochtend was het eindelijk zo ver, BREAKFAST WITH KOALA'S! Om 5:30 ging onze wekker al, om vervolgens naar 'Wildlife' te vertrekken. Hier zouden we om 7:00 verzamelen, zodat we samen met de anderen studenten voor openingstijd het park mochten betreden. Terwijl alle dieren wakker werden, zijn we door een enthousiaste werknemer rondgeleid. In Sydney's 'Wildlife' zijn alleen dieren te zien die ook daadwerkelijk in Australië voorkomen. Na deze rondleiding was het tijd voor onze eerste Australian breakfast (met koala's). Dit ontbijt bestond onder andere uit worstjes, bonen, bacon, scrambled eggs, toast en hash browns (een soort geplette aardappelkroketjes). Terwijl we aan het ontbijten waren, zaten we tussen de koala's. Deze koala's mochten we na het ontbijt nog van dichtbij meemaken en er mee op de foto. Wat zijn koala's toch schattige beestjes. Sommigen hadden zelfs een kleintje bij zich. Begin middag hadden we 'Wildlife' wel gezien en zijn we buiten in het zonnetje gaan zitten. We wilden graag nog iets doen, maar wisten niet zo goed wat. Naast 'Wildlife' zit ook 'Sealife', dit leek ons ook erg leuk maar wel een beetje duur. Toen Evelien op de site van 'Sealife' aan het rondkijken was zag ze goedkopere kaarten voor dezelfde dag! (Want ja, we blijven toch Nederlanders hè haha). Na aankoop van de kaarten hebben we de middag in 'Sealife' gespendeerd. Hier waren de grootste vissen, roggen en haaien te vinden. Om deze dag goed af te sluiten, hebben we in de haven wat gegeten bij een Italiaans restaurant. Iris had een pasta met pesto en kip en Evelien een lasagne alla bolognese, dit was echt verrukkelijk!

In het weekend was het tijd om onze innerlijke huisvrouw los te laten. Het hele weekend stond in het teken van wassen, boodschappen doen en schoonmaken. Zondagavond wilden we samen met wat huisgenootjes de restjes van vorige week opeten. We hadden niet meer zo heel veel, dus we besloten om aardappeltjes uit de oven te maken. Dit ging helaas helemaal mis. Toen Iris de ovenschaal uit de oven wilde halen, verbrandde ze zich. Hierdoor viel de ovenschaal uit haar handen, op de ovendeur. Met als gevolg dat de ovendeur uit elkaar spatten door de hele keuken. Met Iris was gelukkig niks aan de hand, maar we moesten wel zo'n drie kwartier het huis glasvrij maken. Dit betekend dat de oven komende weken onbruikbaar is helaas. Hierna zijn we toch maar begonnen aan onze maaltijd. Een huisgenootje had nog dumplings in de vriezer en besloot deze voor ons te koken. Tot overmaat van ramp liet ze de glazen deksel van de pan af vallen. Dit betekende dus nog een stofzuigronde... Maar het lichtpuntje van deze avond is dat de ovenschaal nog heel is!

Deze week is ook het schoonmaak rooster van ons huis ingegaan. Helaas voelden niet iedereen zich geroepen om de innerlijke huisvrouw los te laten en betekende dit dat minder dan de helft van het huis daadwerkelijk schoon is.Hopelijk wordt dit volgende beter!

Sleep well mates!