Stage troubles

8 augustus 2016 - Ultimo, Australië

De eerste drie dagen van deze week zijn we naar school geweest. De "laboratory" van Acute care ging weer over het verstrekken van medicatie. Tijdens deze les hebben we uitleg gekregen over hoe we dit moeten doen en hebben we hiermee geoefend. Wat ons verbaasde is dat ze de medicijnen hier drie keer controleren. Dit doen ze aan de hand van "5 rights", de juiste patiënt, het juiste medicijn, de juiste dosis, de juiste toedieningswijze en de juiste frequentie. Deze checks wordt gedaan voor het klaarmaken van de medicatie, na het klaarmaken van de medicatie en voordat je de medicijnen aan de patiënt geeft. Tevens moet de medicatie nog gecheckt worden door een collega. We zijn erg benieuwd of in de praktijk de medicatie ook zo vaak gecheckt worden. Verder hebben we deze week alle twee onze eerste les alleen gehad, dit viel ons erg mee. Tijdens deze les wordt er voornamelijk gewerkt in groepjes, die tot onze opluchting door de docent gevormd werden. Ook hebben we deze week een heel bijzonder hoorcollege gehad. De docent kwam binnen in zijn pyjama, met een fles wijn en een zak chips. De reden dat hij een pyjama aan had was dat wij de les beter zouden onthouden. De fles wijn had hij meegenomen om te vieren dat de studenten het tweede semester van het tweede jaar behaald hadden. De studenten die zin hadden in een glaasje wijn konden deze bij hem komen halen. Zo zaten er dus wat studenten tijdens het hoorcollege wijn te drinken, iets wat we erg raar vonden. De chips heeft de docent zelf tijdens het hoorcollege opgegeten. We denken dat hij zijn doel wel bereikt heeft aangezien wij deze les niet snel zullen vergeten.

Helaas zijn we er deze week achter gekomen dat er een probleem is met de planning van onze stage. Aangezien wij vakken volgen uit verschillende jaren kunnen we onze stages niet in de normale stageweken doen. De stage van Acute care zou namelijk in week 8 en 9 van het semester zijn, dit zou betekenen dat we de lessen van de andere vakken zouden missen. De stage van Mental health care zou pas na het semester zijn, maar er is altijd gezegd dat we maar tot het einde van het semester beschikbaar hoefde te zijn. Na het semester is voor ons niet mogelijk, omdat we dan naar Bali gaan. Het is nu dus nog even afwachten wanneer we onze stages kunnen gaan doen.

De dagen daarna zijn we druk bezig geweest met thuisstudie. We moeten hier erg veel artikelen lezen ter voorbereiding van de lessen.

Vrijdag was Sharon jarig. We zijn vorige week druk bezig geweest met het bedenken en bestellen van een cadeautje. Ze was erg verrast en we hebben een tijdje gezellig gepraat via Skype. Om haar verjaardag te vieren zijn we 's avonds een drankje gaan doen bij Sidebar, hier hebben we ook een hapje gegeten. Het bleek International beer day te zijn, we hebben biertjes gedronken uit Duitsland, België, Estland, Italië, Mexico en Singapore. Dit was een mooi begin van ons weekend.

In het weekend zijn we naar een markt geweest in the Rocks. Deze markt was erg groot. Wat ons opviel was dat er veel kraampjes waren van kunstenaars die hun werk verkochten. Hierna hebben we "gewinkeld" in the Victoria Queen building, echt shoppen kun je hier niet want er zitten voornamelijk super dure winkels. Het was wel een erg mooi gebouw.

Zondagavond hebben we de verjaardag van een huisgenootje (Vivian) gevierd. Eerst zijn we met een aantal meiden uit het huis boodschappen gaan doen, we hebben veel kleine dingetjes gekocht om lekker lang te tafelen. Hierna hebben we het eten klaargemaakt en gezellig met alle huisgenootjes beneden gezeten, dit was voor het eerst dat we allemaal samen waren. Het was een erg gezellige avond.