Introductie week Universiteit

24 juli 2016 - Ultimo, Australië

Na een geslaagde dag shoppen, zijn we zondag naar Bondi beach gegaan. Bondi is een ontzettend mooi strand, waar veel surfers in het water liggen. Nadat we een tijdje op het strand hebben doorgebracht, zijn we bij het strandpaviljoen wat gaan eten met een lekker biertje erbij. Toen we aan het eten waren zagen we veel mensen op de rotsen langs de kust lopen. Blijkbaar was er een wandelroute langs de kust, die we na het eten voor een stukje hebben afgelegd. Door de storm in juni is er een deel van de paden langs de kust verwoest, maar in plaats hiervan hadden ze een omleiding uitgezet. Eenmaal op de rotsen hadden we een geweldig uitzicht over de zee. Na deze 'wandeling' hadden we natuurlijk wel een Mojito verdiend. Toevallig hadden ze bij het strandpaviljoen passievrucht Mojito's, deze waren heerlijk!

Maandag begon onze officiële introductie van de Universiteit. We werden verwacht in een grote hal, waar zowel studenten als docenten ons middels een woordje welkom heetten. Als afsluiting van het ochtendprogramma kwamen er Aboriginals, deze hebben ons typische dansen van hun volk laten zien. Ook hebben ze een stukje gespeeld op een didgeridoo, super grappig. Hierna hadden we een lekkere lunch in de binnentuin van het gebouw. Hier hebben we een nieuw Nederlands meisje ontmoet, die toevallig ook in Nijmegen studeert. Na de lunch was het tijd om kennis te maken met onze contactpersoon. Dit was een super enthousiaste jonge vrouw, we denken dat we veel steun aan haar zullen hebben. Tijdens deze kennismaking kwamen we in contact met nog een Nederlands meisje. Na deze kennismaking was het officiële programma over en hebben we met de 2 andere Nederlandse meisjes nog wat gedronken.

Ook hadden we deze week een introductie met de sportclub op de Universiteit. Ze hebben hier een ontzettend breed aanbod qua sport, maar het is helaas heel erg duur. Na deze introductie was er buiten bij de sportclub een echte Australische 'sausage sizzle', ofwel een BBQ met worstjes.

Als afsluiting van deze introductie week, was er een 'Welcome to Sydney' party georganiseerd op de campus. Onderweg hiernaartoe zagen we hele rare beesten in een boom. Een leek op een Maki en de ander op een hele grote vleermuis. Na wat research bleken dit een 'Possum' en een 'Grijskopvleerhond' te zijn, echte Australische dieren. Het feestje zelf was helaas niet zo super, maar we hebben ons prima vermaakt.

Zaterdag was een van onze huisgenootjes (Jade) jarig. Om haar te verassen hadden we de avond van te voren het huis en haar kamerdeur versiert met slingers en ballonnen, het zag er gezellig uit. Die dag zijn we ook samen met een ander huisgenootje (Roberta) naar een marktje gegaan. Dit bleek uiteindelijk een best grote markt te zijn, waar voornamelijk vintage kleding te koop was. Hier hebben we dan ook lekker rondgesnuffeld. Iris heeft zelfs een super mooi jasje kunnen bemachtigen voor maar 15 dollar. Na dat shoppen hadden we wel honger gekregen en gelukkig bleek er in de buurt een goede hamburgertent te zitten. Deze hamburgers waren echt heerlijk, we zullen hier dan ook zeker vaker te vinden zijn.

'S avonds had Jade ons uitgenodigd om samen met haar vriendinnen te gaan stappen. Na wat 'pre-drinks' zijn we naar een club gegaan in Darling Harbour. Stappen hier is best wel anders dan in Nederland. Vergeleken met de rest van de mensen waren wij best braaf gekleed en minder druk bezig met het krijgen van aandacht van mannen. Helaas was dat laatste niet helemaal gelukt, aangezien we achtervolgd, zeg maar rustig gestalkt, werden door een jongen. Deze is door Jade vriendelijk (maar direct) verzocht om weg te gaan haha. Ook wordt het hier al vrij vroeg in de avond rustig, waardoor een deel van de club al sloot om 01:45. Samen met de andere meiden hebben we hier een leuke avond gehad, die zeker voor herhaling vatbaar was!

Morgen begint onze school dan ECHT. We zijn heel benieuwd naar wat we allemaal kunnen verwachten. To be continued....

Sleep well mates!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jeanneke danen:
    24 juli 2016
    Leuk verhaal weer dames....succes morgen op jullie eerste schooldag.